Seguint la línia de l'anterior post, també podem trobar a la xarxa la web de JamStudio on, de manera senzilla, oferir als nostres alumnes, i per què no a nosaltres mateixos, la possibilitat de crear peces musicals sense haver hagut de passar per un Conservatori. Bé, ja fa temps que això no és necessari per a ser creador de música, no? La transcendència que ha tingut i està tenint l'electrònica aplicada a la música és de tal calibre que difícilment es deu poder quantificar.
La qüestió és que amb aquest nou estudi virtual, els nostres estudiants podran mostrar les seues habilitats creatives seguint una sèrie d'eleccions. Crec que es tracta d'una eina que ens permet que els alumnes aprenguen d'una manera més directa, més participativa i amb un resultat sonor personal de cadascun dels participants.
Una mostra... Així, sense més, quina utilitat poden veure si els demanem que associen la notació musical anglosaxona amb l'alfabètica? En canvi, per a entendre millor quins són els acords que han de seleccionar per a que la peça sone d'una o d'altra manera, seria molt útil que conegueren de quins es tracta, per la qual cosa deuran associar ambdues notacions musicals. Hem passat d'una obligació a una necessitat. Què és millor per a fer aprendre? Obligació o necessitat?
lunes, 26 de enero de 2009
Un altre estudi musical
Etiquetas:
estudi virtual,
laboratori musical,
música electrònica
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
0 comentarios:
Publicar un comentario